איך תבחר את מברשת הזקן הטובה ביותר? | מגזין פרורסו לטיפוח הזקן
top of page
לוגו של פרורסו

איך תבחר את מברשת הזקן הטובה ביותר עבורך?

למה צריך בכלל מברשת לזקן?


תדמיין לך את התסריט הבא...


אתה מתעורר בבוקר בבהלה ומגלה שהשעון המעורר לא העיר אותך, הורדת את העדכון האחרון לנייד והבנת שהנייד שלך הפך לבזבוז מוחלט של הטכנולוגיה, הוא קפא! עשית לו ריסטרט וגילית שיש לך 15 דקות להגיע לעבודה, אין לך זמן להתקלח ולהתחיל לטפח את הזקן שלך, זה הדבר האחרון שאתה חושב עליו. אתה זורק על עצמך בגדים שהיו בהישג יד ומסתכל במראה, כן אתה נראה זוועה! עכשיו תתאר לך שהייתה לך מברשת לזקן....


בדרך לעבודה בזמן שאתה ממתין שהרמזור יתחלף, שולף את המברשת מהתיק ובפעולה אחת פשוטה מחזיר את הסטייל והיופי לפנייך.


@ olly18 Michele Piacquadio, Depositphotos Inc

  • הזקן עושה את האדם! כמו בבגדים, מה ללבוש זה חשוב אבל איך ללבוש אותם זה חשוב יותר! ככה זה גם עם הזקן שלך. זקן מעוצב ומסודר ישפר את המראה שלך ויקנה לך מראה אופנתי וייצוגי. באמצעות פעולת סירוק אחת פשוטה תחזיר לעצמך את היופי לפנייך.

  • הברשת הזקן באופן יומיומי עוזרת לפזר את השמן הטבעי של הזקן (SEBUM), על פני כל קצוות השיער מה שגורם לזקן להיות רך ומלא למראה.

  • הברשת הזקן עם מברשת איכותית לפני המקלחת תקלף את תאי העור המתים מעל פני השטח של הזקן שלך ותאפשר לך לשטוף אותם יותר בקלות.

  • שימוש קבוע במברשת לזקן תפחית משמעותית את הסיכוי לחוות גירוד משיערות זקן שצומחות מבעד לעור ותמנע צמיחה של שיערות מתחת לפני העור.


בבחירת מברשת לזקן ישנם מספר מאפיינים שעלייך להתייחס אליהם:


1. חומר הידית - מברשת לזקן איכותית היא מברשת עם ידית העשויה מחומרים טבעיים כמו עץ. המועדף ביותר הוא עץ במבוק בעל עמידות גבוהה לנוזלים ובכך עמיד בפני ספיגת מים או שמנים לזקן איתם הידית עלולה להגיע למגע.


2. הזיפים – אחד מהמרכיבים החשובים ביותר שאתה חייב לשים אליהם לב בבחירת מברשת לזקן הם הזיפים. הזיפים הטובים והאיכותיים ביותר הם זיפי חזיר בר. כבר מתחילת המאה ה-19, זיפי החזיר נחשבו לבעלי סגולות בריאותיות רבות ויכולת מוכחת לשפר את צמיחת השיער. זיפי החזיר עוזרים לפזר את השמן הטבעי של הזקן באופן אחיד על כל הזקן, מה שגורם לזקן להרגיש רך ומלא למראה. בנוסף זיפי החזיר מלטשים את העור ובכך עוזרים בקילוף וסילוק תאי העור המתים. הימנע מזיפים העשויים פלסטיק, הם עלולים למשוך את שיערות הזקן מה שיגרום לגזירתם ויטענו את שיערות הזקן בחשמל סטטי, לא מומלץ.


3. רמת הקשיחות של הזיפים – תאמינו או לא יש רמות שונות של נוקשות עבור הזיפים, מזיפים רכים מאוד ועד לנוקשים מאוד. מברשת עם זיפים רכים אינה יעילה לזקנים ארוכים, הזיפים עלולים להתקפל ולא תהיה שום השפעה, בצד השני של המתרס מברשת עם זיפים נוקשים מידי עלולה להזיק לזקן בעת ההברשה ועלול להיווצר נזק לזקיקים מתחת לעור ולקרוע את השיער. זה הדבר האחרון שאתה רוצה. אם יש לך זקן ארוך, זיפים נוקשים (אבל לא מדי) היא הבחירה הטובה ביותר עבורך, וודא שהזיפים ברמת קשיחות בינונית כדוגמת זיפי החזיר.


4. צורת הידית – צורת הידית היא העדפה אישית, יש הרבה צורות של ידיות זמינות למכירה וישנם מברשות ללא ידית כלל, כדוגמת המברשות העגולות לליטוש נעליים.


5. גודל המברשת – במקרה של מברשת לזקן הגודל כן משנה! במקרה שלנו, הזקן הוא דומיננטי וברוב המקרים משפיע על הנראות הייצוגית שלנו. לרוב נרצה לשאת את המברשת ממקום למקום ועל כן המברשת צריכה להיות בגודל קומפקטי, כזה שיכול להיכנס לכל כיס. נשיאת מברשת לזקן היא חלק מהשגרה של כל מזוקן, איזה כייף שאחרי הנסיעה על האופניים, אופנוע, הליכה לעבודה אפשר פשוט להוציא את המברשת מהכיס ולהחזיר לזקן הפרוע את המראה המטופח והמסודר.



מברשת לזקן של פרורסו היא אחת המברשות המומלצות לזקן, מבין המברשות האיכותיות ביותר שקיימות בשוק הבינלאומי למוצרי טיפוח לזקן. המברשת עגולה בעלת עיצוב צבאי, עשויה עץ במבוק טבעי, מאוד נוחה לאחיזה ואידיאלית לטיפוח הזקן. זיפי המברשת עשויים משערות חזיר בר בשילוב ניילון, מושלמת לליטוש וטיהור עור הפנים מפסולת, לכלוך, ותאי עור מתים. מסייעת בהחדרת השמנים הטבעיים שמופרשים בעור בצורה אחידה לכל אורך הזקן, פעולה הנותנת הזנה ולחות לשיער הפנים, מונעת קצוות מפוצלים ויוצרת מראה שיער בריא ומלא. המברשת מגיעה בשני גדלים.

שימוש נכון במברשת לזקן

  • תמיד הברש וסרק את הזקן שלך לפני ואחרי שטיפת הזקן. הברשת שיער הפנים לפני השטיפה תסיר לכלוך, פסולת ומזיקים.

  • כאשר אתה מבריש את הזקן לאחר מקלחת, תחילה יבש את הזקן עם מגבת, תפטף שמן לזקן ורק לאחר מכן העבר את המברשת דרך שיערות הזקן. פעולה זו תגרום לזקן שלך להיות רך יותר וקל לסירוק.

  • הדרך הנכונה להבריש זקן היא תמיד להבריש בכיוון שבו השיער גדל.


ואם רק התחלתי לגדל זקן, האם אני צריך מברשת?


אם הזקן שלך בשלבי הגדילה הראשונים שלו, מומלץ בשלב הראשוני להשתמש במסרק לזקן ולאחר מכן לעבור למברשת, כאשר הוא ארוך יותר. הסיבה היא, שהמברשת יכולה להגיע גם לשערות הצומחות מתחת לעור, מגרדת את העור המת, מסייעת בפיזור השמן הטבעי של הזקן לכל אורך הזקן ובכך שומרת על הזקן נקי ומעודדת צמיחה בריאה של הזקן. לזקן קצר ולמי שרק התחיל לגדל זקן, מומלץ לרכוש את ערכת הכיס לזקן הכוללת מסרק ומברשת לזקן



סיפור איטלקי יפהפה​

פרורסו נוסדה בשנת 1908 ע''י לודביקו מרשלי ומאז קובעת טרנדים בעולם הגילוח והטיפוח הגברי בכל העולם. מאז הקמת החברה ע''י המייסד עברה המסורת בחברה מאב לבנו. פרורסו התפתחה לאורך השנים יחד עם איטליה והיא אחת החברות המזוהות ביותר עם המסורת האיטלקית המגדירה איכות וניחוח אירופאי.

bottom of page