לוגו של פרורסו
חץ לחזור לדף הקודם

ההיסטוריה של Proraso : איך חברה איטלקית קטנה הפכה למותג הטיפוח האהוב ביותר על הגברים בעולם.

עומס החיים המודרני, הבהלה בבוקר להספיק להגיע לעבודה בזמן והשגרה מצביעים על העובדה כי גברים רבים שכחו או מעולם לא למדו, כיצד הם יכולים ליהנות משגרת הבוקר שלהם.

רבים מחפשים אחר תערים או סכינים מיוחדים בכדי להשיג גילוח קרוב בכמה שפחות זמן. זוכרים את הימים הטובים של פעם, כשגברים היו נכנסים למספרה כדי לקבל גילוח רטוב הכולל מגבת חמה רק כי נהנו מזה? או במקום גילוח זריז בבית הם היו נכנסים לברברשופ כדי לסדר את הזקן או השפם שלהם.


הערכה לטיפוח הזקן אולי דעכה קצת עם השנים, יחד עם זאת בשנים האחרונות ניכר כי שגרת הטיפוח חוזרת אט אט והופכת לדרך חיים של גברים רבים.


ההתחלה


פרורסו נוסדה בשנת 1908 ע"י לודביקו מארצ'לי באיטליה. ההיסטוריה של פרורסו עשירה כמו סבון הגילוח שהיא מייצרת. פרורסו היא חברת מוצרי הגילוח הוותיקה ביותר באיטליה, במשך הדורות ניהול החברה עבר מאב לבן וכיום ממשיכה להיות מנוהלת בבעלות משפחתית ע"י הדור הרביעי למשפחה.


מעניין לדעת כי תחילתה של אחת מחברות הטיפוח הטובות ביותר בעולם, החלה בהפצה של מוצרי בישום. בשל ההצלחה בתחום, לודביקו המייסד, זכה לגישה רחבה לרשת של יצרנים ומפיצים בכל אזורי איטליה.

ככל שהעסק גדל, הוא הגשים את חלומו במהרה - לייצר את המוצרים שלו בעצמו.

ב-1930 בנו של לודביקו, פיארו מארצ'לי לקח את הבעלות על החברה לידיו והשיק לראשונה את המותג הראשון המקורי שלו, שנקרא Frabelia Beauty Cream קרם לטיפוח העור. הקרם הפך במהרה לקרם טיפוח העור האהוב ביותר. יחד עם זאת, המעבר הטבעי מבישום לטיפוח העור הגיע בין רגע כשפיארו המציא את קרם הפרה שייב הריחני והמרענן, שמטרתו להכין את העור לגילוח. למוצר קראו Proraso או Pro-shave קרם לפני גילוח וכך החלה לצמוח אימפריה של טיפוח עצמי באיטליה.


הצמיחה


כשסיימו את הייצור של קרם הפרה שייב שקיבל בהמשך את השם “Miracle Cream” ובתרגום חופשי- ''משחת הקסם'', העובדים של משפחת מארצ'לי החלו לבקר בכל המספרות באיטליה והציגו להם את המוצר החדשני שלהם שלאותם ימים נחשב להמצאה של ממש. אין זה מפתיע כי הספרים ולקוחותיהם התאהבו במוצר. קרם הפרה שייב יוצר באותה תקופה רק לשימושם של אנשי מקצוע ועם הזמן הצליחה פרורסו לזכות למקום בליבם של הגברים האיטלקים.


"אנחנו עובדים עם מספרות כבר 70 שנה ובזכות העבודה והחיבור למספרות בשטח, יכולנו ללמוד ולהתפתח. היינו פתוחים לשמוע הצעות, הקשבנו, דנו עם הספרים מה הכי טוב ומה יכול לעזור להם לבצע את העבודה שלהם בצורה הטובה ביותר וכמובן שיענה על הציפיות שלהם ושל לקוחותיהם" סטפניה מארצ'לי מנהלת השיווק ונכדתו של המייסד לודביקו מארצ'לי.

בשנת 1948, פרורסו נהפכה למותג רשמי ומוכר, ובשנת 1950 לודביקו השיק את המוצר הבא שלו - סבון גילוח בשפורפרת (סבון הגילוח האהוב ביותר עד היום), אחריו הושק קצף הגילוח ובהמשך סבון גילוח בקערה, שלימים יהפכו לליין מוצרים שלם של גילוח רטוב שזו גם משימתה של החברה כיום.

"עבורי טקס הגילוח הוא רגע מאוד אינטימי שכל גבר יכול להקדיש לעצמו"אומרת סטפניה. זה מאוד קשור לזכרון רגיש מאוד בחיי האישיים... הייתי מביטה באבי מתגלח כשברקע השדרן ברדיו מכריז על החדשות היומיומיות והמקלחת הייתה מתמלאת בניחוח של אקליפטוס. אני זוכרת את שאריות הקצף הלבן, הפרצופים המצחיקים שהיה עושה שעזרו לסכין הגילוח לחתוך יותר מקרוב. הדקות האלה היו הריטואל היומי של אבי שאיתו התחיל את יומו וזה תמיד יישאר איתי"

בשנת 1968, בגיל 24, נכדו של המייסד, ששמו גם לודביקו מארצ'לי הצטרף לאביו פיארו מארצ'לי ובאותם ימים המשיכו לפתח השניים את המוצרים ולקדם את החזון של לודביקו הראשון. באותה התקופה, חברות בינלאומיות גדולות נכנסו לשוק והחלו בהפצה גדולה של מוצרים חדשים שעשו את דרכם למדפים. יחד עם זאת, בגלל הנאמנות הרבה של לקוחות פרורסו, המותג הצליח להתחרות גם בחברות הגדולות.


המעבר למפעל חדש


בשנת 1990, פרורסו העבירו את המטה המרכזי שלהם לפייסולה, פרבר מחוץ לפירנצה, כדי להתמודד בצורה הטובה ביותר עם הביקוש הגובר. לודביקו הרחיב את הייצור של החברה והחל לייצר מוצרים גם לחברות אחרות וב- 1994, בנ