מה זה פומייד לשיער? ומה ההבדל בין פומייד, ווקס וג'ל לשיער | Proraso Israel
top of page
לוגו של פרורסו

מה זה פומייד לשיער? ומה ההבדל בין פומייד, ווקס וג'ל לשיער

נכתב ע"י צוות עורכי התוכן של מגזין Proraso


בשנות ה- 80 שני המוצרים המובילים היו הג'ל לשיער והווקס, כל מה שרצינו היה מראה שיער קוצני וכמה שיותר קשה ואלו שלא הלכו על המראה הקוצני הלכו על מראה השיער הדבוק לאחור או סגנון "המאפרה" אם היית מהנועזים יותר. בשנים האחרונות נכנסו עוד ועוד עיצובים מתוחכמים כאשר המובילים ביניהם מחזירים אותנו לתקופה היפה של שנות ה-50 וה-60 עוד שאלביס היה בכותרות.


יחד עם מגוון העיצובים שנכנסו לחיינו נכנסו גם עוד מגוון חומרים כמו הפומייד, הווקס, והחימר לשיער או בשפת המקצוענים- ''קליי''.

בשוק טיפוח השיער יש קשת רחבה של מוצרים לכל סוגי השיער. איך תדע להבדיל ביניהם, והכי חשוב, מה הכי טוב לך? במאמר זה נסקור את ההבדלים בין פומייד על בסיס מים שהוא המוצר המוביל כיום ברוב העיצובים לבין פומייד על בסיס שמן, ווקס וג'ל לשיער.


המאמר מחולק לכותרות ,אם אין לך סבלנות לקרוא את כל המאמר, תוכל לעבור על הכותרות ולבחור את הנושא שהכי מעניין אותך ולהתעמק בו:

  • מה זה פומייד לשיער על בסיס מים?

  • מה ההבדל בין פומייד על בסיס מים לבין פומייד על בסיס שמן?

  • איזה סוג של פומייד יתאים לסוג השיער והמראה שאתה רוצה לעצב בשיער?

  • ההבדל בין פומייד לווקס בשיער

  • ההבדל בין פומייד לג'ל לשיער

  • אופן השימוש ועיצוב השיער בפומייד



מה זה פומייד לשיער על בסיס מים?

  • פומייד על בסיס מים הוא מוצר נפלא, אתה שם אותו על שיערך והוא ישר מציית לך, חומר, פשוט לשימוש, יעיל ובלי יותר מידי גימיקים. פומייד קיים הרבה מאוד זמן ויש לכך סיבה טובה! יש לו אחיזה חזקה מאוד על השיער שנשארת לאורך כל היום.

  • פומייד על בסיס מים, הוא מוצר שאין שני לו מבחינת הברק שהוא מעניק לשיער שלך והוא מבוסס על מרכיבים טבעיים ומים ולכן נשטף בקלות ואינו מזיק לשיער. אם אתה הולך על עיצובים כמו Pompadour style, Quiffs style או Slick Back style (ראה דוגמאות מטה) פומייד הוא האפשרות הטובה ביותר עבורך.

  • פומייד על בסיס מים להבדיל מהג'לים או הווקסים לא מתייבש ומתקשה על השיער, יחד עם זאת הוא נתפס חזק ומשאיר את השיער גמיש.

  • הפומייד על בסיס מים מאפשר לך לשנות את האפקט שהוא נותן בשיער ע"י שינוי כמות החומר שאתה שם על השיער. אם תמרח את הפומייד על שיער רטוב הוא יתן לך פחות אחיזה עם יותר ברק לעומת זאת אם תמרח אותו על שיער יבש הוא יתן לך יותר אחיזה עם פחות ברק.



מה ההבדל בין פומייד על בסיס מים לבין פומייד על בסיס שמן?


פומייד על בסיס שמן או שעווה הוא פומייד שומני, שבדרך כלל נמכר במחיר זול יותר מהפומיידים על בסיס מים וזאת כי תהליך הפקת החומר מרכיבים שומניים מהיר וזול יותר לייצור.


יחד עם זאת, בגלל ההרכב השומני של הפומייד על בסיס שמן, הוא עלול לסתום את נקבוביות העור ולהסיר את השמנים הטבעיים שחיוניים לעור ולצמיחה בריאה של השיער. בנוסף, קשה יותר לשטוף אותו ולעיתים תזדקק לשמפו מיוחד כדי להסירו מהשיער.


פומייד על בסיס מים הוא חומר על בסיס מים, דא! התהליך שהחומר עובר הוא מדע וזה כבר למדריך אחר, ועכשיו ממש בקצרה...

המים בנוסחה מתאדים ומשאירים לך רק מה שטוב וצריך על שיערך. החומרים הטובים שנשארים על שיערך הם אלו שמחזיקים את השיער שלך במקום ושומרים על העיצוב שלך.


הייחודיות של הפומייד על בסיס מים היא שהמוצר מתפרק בקלות, מה שמקל על עיצוב המראה אותו אתה רוצה לעצב ולצד זה גם קל להיפטר מהחומר בסוף היום. אין צורך בשמפו מיוחד כדי להסיר אותו מהשיער. המרקם שלו קרמי וחלק, מה שמאפשר לעבד את השיער בקלות לכל סטייל שתרצה. הוא אומנם טיפה יותר יקר אבל בטווח הארוך משתלם יותר לשיער שלך.


שני הפומיידים מגיבים טוב לכל סוגי השיער ובמיוחד לשיער עבה או מתולתל שלעתים יכול להיות קשה לעיצוב באמצעות סוגים אחרים של מוצרים.


הפומיידים של Tenax שמדורגים במקום הראשון בפומיידים המומלצים לשנת 2020 במגזין לגבר המזוקן, הם דוגמאות מצוינות לפומיידים על בסיס מים. המותג מציע שלושה סוגים של פומיידים המדורגים ע"פ מידת חוזק האחיזה של המוצר, הדירוג 10 מציין את מידת האחיזה החזקה ביותר. כל הפומיידים בסדרה, הם בעלי אחיזה חזקה ולצד זה ישאירו את השיער גמיש לאורך כל היום ויעניקו לך את היכולת לעבד אותו מחדש לטעמך בכל זמן שתדרש לכך.




Tenax Extra Strong Shine


הפומייד על בסיס מים, בעל האחיזה החזקה ביותר ומדורג הכי גבוה, קיבל את הציון 10 במידת האחיזה שלו ומתאים לכל סוגי השיער והסגנונות. ההצלחה הגדולה של המוצר היא בזכות ההתמודדות עם סוגי שיער מאתגרים יותר כמו בעלי השיער המתולתל או העבה, הקשים יותר לעיצוב עם חומרים אחרים.








Tenax Strong Shine

הפומייד על בסיס מים השני בדרגת החוזק, גם בעל אחיזה חזקה. קיבל את הציון 8 במידת האחיזה שלו ומתאים לרוב סוגי השיער והסגנונות. מצוין לבעלי שיער חלק וגלי וליתר סוגי השיער.











Tenax Strong Matte

פומייד על בסיס מים בעל אחיזה חזקה שקיבל את הציון 8 במידת האחיזה והוא מיועד למי שלא מעוניין במראה המבריק ומעוניין במראה הטבעי והמט ללא ברק. להבדיל מהפומיידים עם הברק, המרקם שלו יותר קרמי ובקיץ הישראלי יש נטייה לבחור את המראה המט על המראה המבריק, הכל עניין של העדפה. כל הפומיידים יעשו את העבודה בצורה מצוינת. למי שרוצה מראה מטופח ופחות מתאמץ ה- Strong Matte מעולה עבורו.






 

הפומייד Tenax Strong Matte מדורג במקום ה-1 ברשימת הפומיידים המומלצים לשנת 2020 במגזין המוביל לגבר המזוקן

 

איזה סוג של פומייד יתאים לסוג השיער והמראה שאני רוצה לעצב בשיער?


אין תשובה מושלמת לשאלה הזו. הכל עניין של העדפה אישית. מה שעשוי לעבוד עבור שיער מתולתל של אדם אחד יכול שלא לעבוד בשיער מתולתל של אדם אחר. אז בואו נבין איזה חומר מתאים לכל סוג שיער וסגנון.


בעלי שיער חלק עד גלי

בעלי שיער חלק המעוניינים בסגנון עיצוב שטוח יגיבו מעולה לפומייד עם אחיזה חזקה בדרגת ציון 8. נניח שיש לך שיער קצר וחלק ואתה רוצה לעצב סגנון שיער Side Parts, שימוש בפומיידים מדרגה 8 במראה המבריק או המט יעשו את העבודה בצורה מופלאה. שים לב שאתה לא מגזים עם החומר על השיער. שיער חלק נע בין שיער דק לעבה יותר ושימוש מוגזם עלול להיות כבד מדי על השיערה וייקנה לשיער שלך מראה שכוב בלי צורה.


ניתן להשיג סגנונות אחרים כמו Pompadour, Slick Back, Brushed Business Casual עם אותה דרגת חוזק של 8. שים לב, ככל שהעיצוב גבוה יותר ככה תזדקק ליותר חומר. ואם בא לך משהו תובעני ומשוגע תצטרך פומייד בדרגת ציון 10 שיעשה את העבודה.


זכור! ככל שהשיער שלך גלי ועבה יותר וככל שהעיצוב גבוה יותר, פומייד בדרגת חוזק של 10 יעשה את העבודה בצורה הטובה ביותר.




בעלי שיער מתולתל עד קשה


לעיתים, אדם עם שיער מתולתל או קשה עלול לחשוב שיהיה לו ממש קשה לסגנן ולעצב אותו, ולא משנה מה תעשה, או איך תעשה- לשיער רצונות משל עצמו. בעקרון, ישנם שני פתרונות לבעיה:


האחד, להשתמש במנה גדושה של פומייד או ווקס ועם הזמן השיער הסורר ייסתדר לפי הסגנון שאתה מנסה להכתיב לו. השתמש לדוגמא בפומייד Tenax לאחיזה חזקה במיוחד בדרגת ציון 10 כדי לאלף את התלתלים הסוררים ותראה שעם הזמן אתה מגיע לעיצוב שתמיד חלמת עליו. השיער המתולתל הוא לא משימה בלתי אפשרית ושימוש בחומר הנכון יחד עם קצת סבלנות והתמדה יביאו אותך לתוצאה המיוחלת.


האופציה השניה, היא לא לכפות על השיער מסכת אילוף שבסופה הוא נכנע לאופן הסידור שלך, אלא ללכת על שיטה של זרימה עם הקו הטבעי של השיער. בשיטה זאת אין צורך להגזים עם כמות הפומייד. שיער מקורזל נראה מצוין גם כשהוא מעט מבולגן, בסטייל שלא מתאמץ מדי. לדוגמא, יש הבדל משמעותי בין שיער של ''הרגע קמתי מהשינה'' לבין מראה ה''הרגע קמתי מהשינה+ 3 דק' שסידרתי אותו מול המראה''. האקסטרה 2-3 דקות שהקדשת לסידור המראה הפרוע יראו נהדר לאורך היום. השוונצים הסוררים בשיער מתולתל לעיתים זקוקים להרטבה של השיער על הבוקר ואז ייבוש במגבת או במייבש שיער. ברגע ששיערך ייבש לפחות ברמה של 75% זה זה הזמן למרוח עליו מעט פומייד.


תמיד תזכור ששיער מתולתל הוא שיער מצוין לעיצוב המראה הטבעי והלא מתאמץ. לפעמים תבחר פשוט לאלף את השיער הסורר עם כמות נדיבה יותר של פומייד לקבלת מראה ספציפי ומוקפד ולעיתים פשוט תבחר ללכת עם הזרם ותשתמש בחומר בצורה עדינה וקלילה שתעניק לשיערך כיוון כללי יותר. כל דרך שתבחר תהיה ביטוי לדרך בה אתה מרגיש את הלוק שלך באותו היום.




ההבדל בין פומייד לווקס לשיער


בעוד שהפומייד מתאים לאותם סגנונות עם השיער לאחור, הווקס לשיער מעולה למי שרוצה להחזיק תסרוקת גבוהה. בזמן שהפומייד נשאר מבריק על השיער, הווקס מתייבש על השיער לאחר מספר שעות. עם הפומייד תוכל להמשיך ולעצב את השיער מחדש לעומת הווקס ששם תהיה במצב של ''נגעת נסעת''. ווקס מצויין להדגשת התסרוקת ולעיצוב מראה שיער דוקרני שלא כמו הפומייד.


ההבדל בין פומייד לג'ל לשיער

מעטים המוצרים שיכולים לתת אחיזה חזקה מאוד כמו הג'ל. החסרון הבולט הוא שתישאר עם שיער נוקשה לחלוטין. אם אתה מחפש אחיזה מירבית, יותר ממה שהפומייד או הווקס יכולים לתת לך, הג'ל יכול להיות אחלה פתרון עבורך.


המרכיבים העיקריים הפועלים בג'ל הם מרכיבים הפועלים לאידוי הלחות של המוצר מהשיער מה שמותיר את שיערך קשה להפליא. כמובן שזו המטרה שלשמה רכשת את הג'ל. פומייד יעשה את אותו הדבר, התהליך הוא אותו תהליך כמו הג'ל, הלחות מהמוצר תתנדף וישאר החומר הטוב שיחזיק את שיערך במראה ובסטייל שתרצה. ההבדל העיקרי הוא שהפומייד ישיג את התוצאה הטובה גם ללא האלכוהול, שרע מאוד לשיער ולעור שלך. תאמין לנו, אתה לא רוצה את זה על השיער שלך! האלכוהול מייבש את השיער, פוגע בעורך ומשאיר אחריו שאריות לא רצויות של חומר.


אם ג'ל הוא החומר היחיד שמביא את התוצאות הטובות ביותר לסטייל שלך, לפחות תדאג לוודא שהחומר אינו מכיל אלכוהול.


אופן השימוש בפומיידים של Tenax


מרח כמות קטנה של המוצר על כף ידך וחמם אותו על ידי חיכוך הידיים זה בזה לפני המריחה על השיער. עדיף למרוח את החומר על שיער לח או יבש אך לא רטוב מידי.


זכור! תמיד עדיף להתחיל ממעט חומר ולעבד אותו יותר זמן בשיערך מאשר להשתמש בהרבה חומר מהרגע הראשון.



לסיכום


פומייד על בסיס מים הוא מוצר נפלא, אתה שם אותו על שיערך והוא ישר מציית לך, חומר פשוט לשימוש, יעיל ובלי יותר מידי גימיקים. הפומייד קיים כבר לא מעט זמן ויש לכך סיבה. האחיזה שלו חזקה על השיער ונשארת לאורך כל היום, והמראה שלו טבעי יותר והוא משאיר את שיערך גמיש.

לאורך השנים, הפומיידים בשוק רק הולכים ומשתפרים ונהיים טובים יותר. הנוסחאות מתעדכנות, ובנוסף לשיגעון של העיצובים המטורפים וקבלת התוצאות הרצויות, ישנן חברות טיפוח מובילות שכוללות במוצרים שלהן גם היבטים בריאותיים לשיער כמו תוספת ויטמינים, שמנים אתרים ושלל מרכיבים שהשיער ועור הקרקפת ישמחו לקבל.


אנו מקווים שהמדריך הקצר שכתבנו עבורך לימד אותך משהו חדש וענה אם לא על כל השאלות אז לפחות על רובן. בסופו של דבר, עיצוב שיער זה ניסוי וטעייה, קח קצת זמן ותשוטט ברחבי האינטרנט, הבט בעיצובי שיער של גברים בעלי אותו סוג שיער כמו שלך או דומים לשלך. תנסה כל פעם משהו אחר, סגנון אחר, חומר אחר, עד שתגיע למה שהכי נכון למראה שלך. אם יש לך שאלות נוספות לגבי מוצרים, אל תהסס לפנות, אנחנו פה בשבילך ולגבי העיצוב - אל תשכח את הברבר האהוב שלך, הוא יכול לעזור לך למצוא לא רק את הסגנון שמתאים לשיערך אלא גם להתאים לך את סוגי המוצרים שיעזרו לך להגיע לסגנון שאתה רוצה.


סיפור איטלקי יפהפה​

פרורסו נוסדה בשנת 1908 ע''י לודביקו מרשלי ומאז קובעת טרנדים בעולם הגילוח והטיפוח הגברי בכל העולם. מאז הקמת החברה ע''י המייסד עברה המסורת בחברה מאב לבנו. פרורסו התפתחה לאורך השנים יחד עם איטליה והיא אחת החברות המזוהות ביותר עם המסורת האיטלקית המגדירה איכות וניחוח אירופאי.

bottom of page