החלטת לגדל זקן? 6 טיפים להפסקת הגירוד המתלווה לגדילת הזקן ולכל מי שמגדל זקן
top of page
לוגו של פרורסו

החלטת לגדל זקן? מזל טוב! 6 טיפים להפסקת הגירוד המתלווה לגדילת הזקן ולכל מי שהתחיל לגדל זקן

החלטת לגדל זקן? נמצא באמצע התהליך ושוקל להפסיק כי הגירוד משגע אותך? יש לך זקן ארוך וסובל מקשקשים? מצוין המאמר הזה הוא בדיוק בשבילך!


בטבע, הטווס הגברי ובעל הגנטיקה הטובה ביותר בחבורה, מתהדר בנוצות היפות ביותר. אצלנו, בני האדם החליף את הנוצות טרנד הזקנים, שמזה דורות על גבי דורות מסמל גבריות, חכמה, ניסיון וכמובן איתות מעולה לכל הנשים בסביבה שכדאי שישימו אלייך לב כי התברכת בגנטיקה הטובה ביותר.


זקן הוא סמל לגבריות עוד מהמאה ה-18. הזקן עוזר להדגיש תווי פנים ועצמות לחיים שלעתים לא בולטים או פחות דומיננטיים בפנים של הגבר ובכך תורמים לשיפור הנראות. ממש תוספת טבעית שמשלימה את החסר.


כדי לגדל זקן בריא ויפה עלייך להיות ערוך ומוכן לשבועות הראשונים, שעלולים להיות מאתגרים במיוחד וזאת הודות לגרד המתלווה לצמיחת שיער הפנים, שיכול להיות ממש מעצבן - עד לרמה כזאת שתגיד לעצמך שאתה נשבע שלעולם לא תגדל יותר זקן!


Young spanish man with black beard scratching his face @ Koldunov

למרות ששלב הגירוד הוא זמני, אחת הסיבות המרכזיות הגורמת לגברים רבים להתייאש ולוותר על גידול זקן מפואר היא הגירוד המתלווה לגדילתו. לעתים, קשה לסבול את הגירוד המתמשך המונע ממך להגיע לצד השני המיוחל, שם ממתין לך הזקן הנכסף - ארוך יפה ומרשים.


אם ניסית כבר מספר פעמים לגדל זקן ולא הצלחת, אל תתייאש! במאמר אציג מספר טכניקות פשוטות שיעזרו לך לעבור את שלב הגירוד בהצלחה. אם כבר עברת את שלב הגירוד והצלחת להגיע לזקן המיוחל, הטיפים במאמר מצוינים גם לך.


1. נקה את הזקן עם שמפו יעודי לזקן


השבועות הראשונים הם המאתגרים ביותר, זאת התקופה בה תחווה את האי נוחות הגדולה ביותר. זקיקי השיער החדשים המבקשים לצאת מבעד לעור, הם כמו סכינים חדות הגורמות לעור להיות מגורה וכתוצאה מכך גם מגרד. בכל יום מתים אלפי תאי עור, הנושרים מהפנים אל הזקן וכתוצאה מכך העור מגורה ומגרד. שטיפה יומיומית של שיערות הזקן תנקה את עודפי תאי העור שנשרו וכתוצאה מכך תפחת תחושת הגירוד.


עצור רגע! לפני שאתה רץ לשטוף את הזקן שלך עם שמפו, יש כמה כללים שאתה חייב לשמור עליהם. אי שמירה על כללים אלו עלולה לגרום לנזק במקום תועלת ואף להגביר את הגירוי והגרד.


אין לשטוף עם שמפו רגיל את שיערות הזקן שלך, השתמש רק עם שמפו מיוחד לזקן שיסייע עם נשירת תאי העור המתים. שימוש בשמפו רגיל המיועד לעור הקרקפת ששונה מעור הפנים הרגיש יותר, עלול לייבש את העור שמתחת לזקן ולהגביר את הגרד. שימוש יומיומי בשמפו רגיל יסיר את השמנים הטבעיים (SEBUM) של עור הפנים ויגרמו לו לנזק במקום לתועלת, בנוסף מוצרים שאינם מתאימים לזקן עלולים לסתום את הנקבוביות של העור מתחת לזקן ולהגביר את הגרד.


למרבה המזל המציאו את השמפו לזקן!


שמפו לזקן נהדר להתמודדות עם גירוד וקילוף של תאי עור מתים. השמפו מכיל רכיבים מיוחדים החזקים מספיק בשביל להתמודד עם הסרת תאי העור המתים התקועים בזקן שלך ובמקביל יזינו את הזקן ועור הפנים בלחות וישמרו עליהם נקיים ורעננים. חשוב לבחור אך ורק בשמפו לזקן נטול מרכיבים מזיקים ורעילים שעלולים לפגוע בהפרשת ההורמונים הגבריים בגופך ויזיקו לבריאותך. בדוק שהשמפו לא מכיל פרבנים, סיליקונים או כל סוג של שמנים מינרליים.


השמפו לזקן של פרורסו הוא בחירה מצויינת! השמפו מכיל שמן קיק הידוע בתכונותיו המסייעות לטיפוח השיער, מקדם את צמיחתו ומסייע לו לגדול באופן בריא ועבה יותר. בנוסף, מכיל שמן קוקוס למתן לחות וריכוך הזקן ובעל ריח מצוין שנשאר גם לאחר השטיפה.


מומלץ לשטוף את הזקן עם שמפו לא יותר משלוש - ארבע פעמים בשבוע, שימוש יומיומי עם שמפו עלול להפחית את ייצור השמנים הטבעיים הנחוצים לצמיחה תקינה של שיערות הפנים ועלול לגרום ליובש ולפגום בשיער. אם נחוץ לך לשטוף את הזקן באופן יומיומי, שטיפת הזקן במים בלבד תספיק במקרים אלו.


איך לשטוף בצורה נכונה את הזקן ועור הפנים עם שמפו לזקן | המלצת הברברים של Proraso



2. הברש את שיערות הזקן עם מברשת איכותית לזקן

אחד הכלים החשובים ביותר במאבק נגד הגרד של גדילת הזקן הוא מברשת איכותית לזקן. העברת המברשת דרך שיערות הפנים, תלטש את העור מתחת לזקן וזה יקל על תחושת הגרד כמעט מיד. המברשת הטובה ביותר לזקן היא מברשת בעלת זיפי חזיר, ראשית היא עוזרת לפזר את השמן הטבעי של הזקן (SEBUM) באופן אחיד על פני כל קצוות השיער ולתקן שיער יבש ופגום ושנית תלטש את העור ובכך עוזרת בקילוף וסילוק תאי העור המתים, פעולה שתאפשר לך לשטוף אותם יותר בקלות עם השמפו לזקן.


מברשת לזקן של פרורסו עם זיפי חזיר תלטש ותטהר את עור הפנים משאריות ומשקעים של פסולת, לכלוך, ותאי עור מתים ותשפר את מרקם הזקן. שימוש קבוע במברשת לזקן תפחית משמעותית את הסיכוי לחוות גירוד משיערות זקן שצומחות, תסייע בהחדרת השמנים הטבעיים שמופרשים בעור בצורה אחידה לכל אורך השערות ובשכבות העמוקות ביותר של הזקן. פעולה זו מעניקה הזנה ולחות לשיער הפנים, מונעת קצוות מפוצלים ויוצרת מראה שיער בריא ומלא.


היזהרו מרכישת מברשת זקן המכילה זיפי פלסטיק, היא עלולה לפגוע בזקנך ולגרום לחיתוך ושבירת השיער.


תמיד הברש וסרק את הזקן שלך לפני ואחרי שטיפת הזקן עם שמפו יעודי לזקן. הברשת שיער הפנים לפני השטיפה תסיר לכלוך, פסולת ומזיקים.



3. רכך את הזקן עם באלם לזקן


לפעמים אפילו השמפו הטוב ביותר לזקן לא יספיק כדי לעצור את הגירוד ואתה עשוי להזדקק לעזרה נוספת בטיפוח הזקן שלך. בדומה לשערות הראש, הזקן שלך זקוק לריכוך ולחות. מרכך השיער הרגיל איתו אתה שוטף את שיערות ראשך מכיל כימיקלים קשים שיכולים לגרות את העור הרגיש של פניך.


לריכוך והרגעת העור לאחר שטיפת הזקן השתמש תמיד בבאלם לזקן. הבאלם יהפוך את הזקן שלך לרך יותר וקל יותר לעיצוב. בנוסף השימוש בבאלם מפחית קצוות מפוצלים, אשר ידועים כתורמים לגרד בזקן. כאשר תשתמש באופן נכון בבאלם לזקן, הקצוות המפוצלים יתחילו להיעלם, הגירוי והגרד בזקן יהיה מופחת גם כן באופן משמעותי.


הבאלם של פרורסו המכיל תמצית שמן אקליפטוס, מקל על תחושת הגירוד, מפחית קצוות מפוצלים ומחזיר את הלחות והרכות לזקן. לאחר השימוש בבאלם הזקן שלך יהיה רך, קל לעיצוב ובריא יותר. לא משנה איזה סגנון זקן יש לך, קצר או ארוך, חלק או מקורזל, אתה תראה את היתרונות מיד לאחר השימוש בבאלם בפעם הראשונה. יחד עם זאת גברים עם זקן מקורזל ועבה צריכים באלם לזקן יותר מאחרים. שימוש קבוע בבאלם לזקן יהפוך את הזקן הסבוך לחלק ורך יותר.



איך מורחים באלם לזקן בצורה נכונה | המלצת הברברים של Proraso



4. השתמש בשמן לזקן לשמירה על הלחות של העור והזקן


מרכך או באלם לזקן אחראים לרכך ולהזין את הזקן בעוד השמנים לזקן אחראים על העור מתחת לזקן שלעיתים קרובות נוטה להיות יבש. אם לא תעניק לחות לעור, כל פעם שהוא יהיה יבש, הגוף שלך יתחיל לייצר שמן נוסף כדי להגן עליו, בשלב זה עלולים להתרחש גירודים.


גירודים בזקן בשבועות הראשונים לגדילת הזקן הוא דבר נורמלי לחלוטין, זה בדרך כלל נמשך שבוע או שבועיים, אבל עבור חלק מהגברים זה עלול להימשך קצת יותר זמן. שמן זקן טוב יכול להפחית או לבטל לחלוטין את תחושת הגירוד אפילו בשלבים הראשונים של גדילת הזקן.


טיפטוף של 3-5 טיפות באופן יומיומי של שמן לזקן פרורסו מסדרת ווד אנד ספייס יעשו את העבודה. לאחר מספר ימים תרגיש הפחתה משמעותית בגירוד ושיער הפנים שלך יהיה רך יותר. השמן לזקן בעל תערובת עשירה של אומגה 3, אומגה 6, שמן אגוזים ושמן חמניות יעניקו לחות לעורך, ירכך את הזקן, יחזק את סיב השערה ויפחית את תחושת הגירוד.


5. הימנע מגזירת שיערות הזקן במשך 8 - 12 השבועות הראשונים


גברים רבים מתפתים לקצץ ולסדר בעצמם את שיערות הזקן על מנת להפחית את תחושת הגירוד. סידור לא נכון עלול לגרום לקרחות בזקן ומראה א-סימטרי ומדובלל. השבועות הראשונים הם קריטיים, בתקופה זו הזקן שלך יתחיל לגדול, יהפוך לעבה יותר וכל האזורים הדלילים יתחילו להתמלא. בתום התקופה החל לגזור את צורת הזקן הרצויה לך וכדי להפחית את תחושת הגירוד.


על מנת שהזקן יגדל בצורה הבריאה ביותר חשוב מאוד שתבחר לך ברבר מוסמך שילווה אותך באופן אישי בכל תקופת הארכת הזקן.


Tattooed man holding razor with closed eyes — Photo by Y-Boychenko from depositephotos

6. שמור על אורך חיים בריא


אורח חיים בריא הוא התרופה הטבעית הטובה ביותר נגד גירוד זקן. אם אתה רוצה זקן בריא, חזק, ללא גירודים, הימנע ממתח, שתה הרבה מים, תן לגוף שלך מספיק מנוחה והימנע מעישון. עישון סיגריות הוא רע לא רק לבריאות זה גורם לזקן שלך להסריח והופך אותו למאפרה מהלכת.


התזונה שלך צריכה להיות מועשרת בויטמנים, מינרלים וחלבונים. התחל עם תוסף התזונה הטבעי הידוע כתורם לצמיחת השיער – ביוטין. חוסר בביוטין עשוי לגרום לעור יבש, לפריחה, לציפורניים שבירות, לשיער דליל ושביר ולנשירת שיער. ביוטין טוב לזקן שלך כי הוא משפר את הצמיחה ומחזק אותה. מקורות מזון עשירים בביוטין הם: חלמון ביצה, כבד, סלמון, אבוקדו, שמרים ומוצרי חלב.


@yuliyafurman freepick

שלב בתזונה שלך מזונות עשירים בויטמינים A, B, C, ו- E. לכל אחד מהם יש יתרונות יחודיים. הם מקדמים את ייצור ה- SEBUM שעוזר במתן לחות טבעית לעור ולזקן. בנוסף, הם משפרים את צמיחת שיער הפנים ומונעים את נשירת השיער.


דבר נוסף שחשוב שתשלב בתזונה שלך הוא מזונות עשירים בחומצות שומן אומגה 3 ואומגה – 6 אשר חיוניים לצמיחת שיער נורמלית ובריאה ומונעים מהזקן להיות יבש ומגרד.



סיפור איטלקי יפהפה​

פרורסו נוסדה בשנת 1908 ע''י לודביקו מרשלי ומאז קובעת טרנדים בעולם הגילוח והטיפוח הגברי בכל העולם. מאז הקמת החברה ע''י המייסד עברה המסורת בחברה מאב לבנו. פרורסו התפתחה לאורך השנים יחד עם איטליה והיא אחת החברות המזוהות ביותר עם המסורת האיטלקית המגדירה איכות וניחוח אירופאי.

bottom of page