אפטר שייב או קולון - מה ההבדלים? מתי משתמשים ולמה? | המגזין לאוהבי טיפוח הזקן
top of page
לוגו של פרורסו

אפטר שייב או קולון - מה ההבדלים בין אפטרשייב לקולון?



כשמדובר על ניחוחות של גברים קל להתבלבל בין אפטר שייב למי קולון, שניהם מריחים מצוין ושניהם ידועים כמעולים לסגירת טקס הגילוח. יחד עם זאת לשניהם מטרות שונות.


אז מה המטרה של כל אחד מהם תכל'ס?


מה זה אפטר שייב?


תחשבו על פעולת הגילוח כטראומה שהעור עובר כתוצאה משימוש במתכת חדה על פני אחד האזורים הדקים והרגישים ביותר בגופכם – עור הפנים. שימוש באפטר שייב נוזלי או באפטר שייב באלם (קרם) מעניק הגנה לעור הפנים ושומר עליו נקי ובריא.

  1. כפי שכל גבר יודע, האפטר שייב הוא מוצר שמורחים אותו על העור בסיום הגילוח. הוא מנקה ומחטא את העור וסוגר את הנקבוביות ומונע כניסת חיידקים ומזהמים לעור.

  2. פעולת הגילוח מסירה את השומנים הטבעיים של העור האחראים להגן עליו ושומרים על בריאותו. האפטר שייב ובייחוד האפטר שייב באלם (קרם), מחזירים את הלחות שאבדה ומונעים התייבשות של העור.


מה אפטר שייב עושה?


כשהסכין או התער החדים מחליקים על פני הזיפים הם באים במגע הדוק עם נקבוביות העור שנפתחות וחשופות יותר לחיידקים, העלולים להצטבר על התער או הסכין.


האפטר שייב של פרורסו המכיל רכיבים טבעיים כמו תמצית שמן אקליפטוס, מנקה מחטא וסוגר את הנקבוביות במטרה למנוע חדירה של חיידקים ומזהמים לעור. בנוסף, מכיל שמן הממליס (Witch Hazel) הידוע בסגולותיו לשיקום ואיחוד העור והתמודדות עם עצירת דימומים הנגרמים במהלך הגילוח.


מהם המרכיבים המרכזיים של האפטר שייב?


האפטר שייב בעל הפורמולה המסורתית של פרורסו מכיל שני מרכיבים עיקריים:


תמצית שמן אקליפטוס

בשמן האקליפטוס קיים מרכיב אנטי מיקרוביאלי לחיטוי ומניעת התפתחות של מזהמים המזרז את תהליך ההחלמה והשיקום של העור ע"י איחוד העור מחדש.







תמצית שמן הממליס (Witch Hazel)

תכונתו הרפואית הבולטת ביותר של הממליס הוא יכולת הריפוי הגבוהה שלו, הוא מכווץ ומקטין הפרשות ודימומים, יוצר מעין שכבת מגן על העור ומשפר את יכולות ההחלמה של רקמות העור. במידה ונחתכת בטעות במהלך במהלך הגילוח, טיפה של אפטרשייב המכיל שמן ממליס תשלוט היטב על הדימום ותעצור אותו.

שימו לב! כשאתם קונים אפטר שייב חשוב לבדוק שהוא אינו מכיל פרבנים, סיליקונים או שמנים מינרלים המזיקים לעור.

 

יש לך עור רגיש?


למי שיש עור רגיש יותר או כזה הנוטה ליובש ולא מעוניין באפטר שייב עם אלכוהול, אנו ממליצים לו להשתמש באפטר שייב באלם של פרורסו שהוא נטול אלכוהול ובעל מרקם קרמי המעניק לחות והזנה מוגברת לעור הפנים.

 

הברבר מאסטר של פרורסו מסביר על ההבדל בין אפטרשייב נוזלי לאפטרשייב באלם (קרם)


מתי ואיך משתמשים באפטר שייב?


תמיד הקפד למרוח את האפטר שייב בסיום הגילוח ובמיוחד כאשר הצלחת לפצוע את עצמך בטעות במהלכו. אם אתה נוטה לסוג עור יבש או שומני ובעל נקבוביות סתומות, האפטר שייב יקל על היובש ויהרוג את החיידקים בנקבוביות העור.


שימוש באפטר שייב לפי סוג עור:

  • לבעלי עור רגיל - גם אפטרשייב נוזלי וגם אפטר שייב באלם יכולים להיות אופציה מצוינת.

  • לבעלי עור שומני - מומלץ להשתמש באפטרשייב נוזלי לחיטוי וסגירת הנקבוביות ובאפטר שייב באלם להזנה מוגברת של העור והחזרת הלחות.

  • לבעלי עור יבש יותר או במזג אוויר יבש וקר - מומלץ להשתמש באפטר שייב באלם של פרורסו, המכיל ריכוז מים גדול יותר מהאפטר שייב הנוזלי ובעל מרקם קרמי להזנה מוגברת של העור.


הברבר מאסטר של פרורסו מדגים איך להשתמש באפטר שייב הנוזלי של פרורסו






מה זה קולון?


הקולון של פרורסו הוא בושם עם ניחוח חזק המחזיק בדרך כלל לאורך כמה שעות. "מי קולון" הוא שם גנרי לבשמים שמכילים כחמישה אחוזי בושם, ובדרך כלל הם מיועדים לגברים בלבד.

הקולון המקורי הראשון נירקח ע"י הבשם האיטלקי ג'ואן מריה פרינה (Maria-Farina), שקרא לבושם שייצר על שם עיר מגוריו: קולון שבגרמניה (כיום קלן), הבושם שווק כ-''או דה קולון'' או כ''מי קולון''. באותה העת האמינו שיש לו את היכולת לטפל במגפת האבעבועות שבדיוק התפרצה.


כיום המונח ''קולון'' משמש כדי לתאר פורמולות בישום המכילות שמנים ארומטיים, זאת הסיבה שבושם קולון נוטה להישאר יותר שעות על העור. הקולון מיועד להתזה על העור, השמנים הארומטיים נספגים ומתמזגים עם העור וכתוצאה מכך יוצרים ניחוח ייחודי. יש הממליצים להתיז את הקולון על נקודות דופק בהן טמפרטורת הגוף הקבועה יכולה לחמם את השמנים הארומטיים, שמשחררים ניחוח חזק יותר באוויר.



מהם המרכיבים המרכזיים של קולון?


שמנים אתרים ריחניים או שמנים ארומטיים - השמן הארומטי הוא שם כולל לשמנים מדיפי ריח נעים – טבעיים ומלאכותיים גם יחד, שעל פי רוב מופקים מצמחים. יש להבדיל בין שמנים אתרים ריחניים המיוצרים באופן סינטטי, לבין שמנים אתרים ריחניים העשויים משמנים אתרים נדירים שלרוב נשמרים בסתר כדי למנוע תחרות. סוג השמנים האתריים מהם מופק הקולון הם גם אלו שקובעים את איכותו ומחירו.


סדרת הקולונים של פרורסו מכילים פורמולות ייחודיות המשלבות שמנים ארומטיים טבעיים כמו עצי ארזי, תערובת גואיאקום, ענבר, פאצ'ולי, ברגמוט, מאסק ועוד.. ניחוחות עוצמתיים ואלגנטיים המחזיקים משך זמן ארוך יותר על העור.


אלכוהול – הקולון מכיל ריכוז נמוך של אלכוהול ותפקידו לזקק את התרכובות הארומטיות המפיקות את הניחוח המבשם. זו הסיבה שקולון אינו יכול לשמש כחומר המחטא את העור.


מים – למים יש תפקיד חשוב. מים מתנדפים מהר יותר משמנים ארומטיים ובכך מסייעים לריח הנעים של השמן לצאת לאוויר. האיזון בין כמויות המים והאלכוהול חשוב, מכיוון שאלכוהול טהור יגרום לנידוף מהיר מדי של הבושם ותוספת מים מתאימה יכולה להאריך את משך החיים שלו.

 

הקולונים היוקרתיים של פרורסו מייצגים מעל ל- 100 שנות מסורת איטלקית ומשיקים לאוויר העולם שלל ריחות שלא היו מתאפשרים אלמלא היו לחברה שיטות מתקדמות להפקת שמנים אתריים וייצור מולקולות במעבדה. אז בפעם הבאה שאתם מתיזים דוגמית הרחה על עורכם, התענגו על 100 שנות מסורת איטלקית איכותית

 





מתי ואיך משתמשים בקולון?


הקולון מצוין לכל מצב ולכל שימוש, אולם, הזמן הטוב ביותר להתזת הקולון הוא ממש לאחר המקלחת כשהעור יבש. החזיקו את הקולון במרחק של 3-5 ס"מ מהעור לפיזור אחיד של הבושם.


טיפ קטן: התחל בהתזה אחת על בית החזה החשוף ולאחר מכן עבור לרסס לאזורים אחרים בגוף. זכור להתיז על האזורים החמים בגוף, כולל מאחורי האוזן, הכתף, המרפק הפנימי, שורש כף היד, הצוואר והלחי, כדי שהחום ימשיך להפיץ את הריח במהלך היום.


לסיכום:


כשמדובר בקולון זה עניין של העדפה. אם אתה רוצה ניחוח שנמשך יותר זמן, סיים את המקלחת החמה של הבוקר, לבש את הבגדים האלגנטיים שלך למשרד, התז את הקולון בנקודות החמות של גופך וצא ריחני לעולם. כאשר מדובר באפטר שייב, הזמן המתאים ביותר לשימוש הוא בכל פעם שאתם מסיימים את חווית הגילוח. השימוש באפטר שייב הנוזלי או באפטר שייב באלם של פרורסו יחטא את העור, יסגור את הנקבוביות וישאיר לכם ניחוח איטלקי רענן לאורך היום !


סיפור איטלקי יפהפה​

פרורסו נוסדה בשנת 1908 ע''י לודביקו מרשלי ומאז קובעת טרנדים בעולם הגילוח והטיפוח הגברי בכל העולם. מאז הקמת החברה ע''י המייסד עברה המסורת בחברה מאב לבנו. פרורסו התפתחה לאורך השנים יחד עם איטליה והיא אחת החברות המזוהות ביותר עם המסורת האיטלקית המגדירה איכות וניחוח אירופאי.

bottom of page