ההיסטוריה של פרורסו: איך חברה איטלקית קטנה הפכה למותג מצליח
top of page
לוגו של פרורסו

ההיסטוריה של Proraso : איך חברה איטלקית קטנה הפכה למותג הטיפוח האהוב ביותר על הגברים בעולם.

עומס החיים המודרני, הבהלה בבוקר להספיק להגיע לעבודה בזמן והשגרה מצביעים על העובדה כי גברים רבים שכחו או מעולם לא למדו, כיצד הם יכולים ליהנות משגרת הבוקר שלהם.

רבים מחפשים אחר תערים או סכינים מיוחדים בכדי להשיג גילוח קרוב בכמה שפחות זמן. זוכרים את הימים הטובים של פעם, כשגברים היו נכנסים למספרה כדי לקבל גילוח רטוב הכולל מגבת חמה רק כי נהנו מזה? או במקום גילוח זריז בבית הם היו נכנסים לברברשופ כדי לסדר את הזקן או השפם שלהם.


הערכה לטיפוח הזקן אולי דעכה קצת עם השנים, יחד עם זאת בשנים האחרונות ניכר כי שגרת הטיפוח חוזרת אט אט והופכת לדרך חיים של גברים רבים.


ההתחלה


פרורסו נוסדה בשנת 1908 ע"י לודביקו מארצ'לי באיטליה. ההיסטוריה של פרורסו עשירה כמו סבון הגילוח שהיא מייצרת. פרורסו היא חברת מוצרי הגילוח הוותיקה ביותר באיטליה, במשך הדורות ניהול החברה עבר מאב לבן וכיום ממשיכה להיות מנוהלת בבעלות משפחתית ע"י הדור הרביעי למשפחה.


מעניין לדעת כי תחילתה של אחת מחברות הטיפוח הטובות ביותר בעולם, החלה בהפצה של מוצרי בישום. בשל ההצלחה בתחום, לודביקו המייסד, זכה לגישה רחבה לרשת של יצרנים ומפיצים בכל אזורי איטליה.

ככל שהעסק גדל, הוא הגשים את חלומו במהרה - לייצר את המוצרים שלו בעצמו.

ב-1930 בנו של לודביקו, פיארו מארצ'לי לקח את הבעלות על החברה לידיו והשיק לראשונה את המותג הראשון המקורי שלו, שנקרא Frabelia Beauty Cream קרם לטיפוח העור. הקרם הפך במהרה לקרם טיפוח העור האהוב ביותר. יחד עם זאת, המעבר הטבעי מבישום לטיפוח העור הגיע בין רגע כשפיארו המציא את קרם הפרה שייב הריחני והמרענן, שמטרתו להכין את העור לגילוח. למוצר קראו Proraso או Pro-shave קרם לפני גילוח וכך החלה לצמוח אימפריה של טיפוח עצמי באיטליה.


הצמיחה


כשסיימו את הייצור של קרם הפרה שייב שקיבל בהמשך את השם “Miracle Cream” ובתרגום חופשי- ''משחת הקסם'', העובדים של משפחת מארצ'לי החלו לבקר בכל המספרות באיטליה והציגו להם את המוצר החדשני שלהם שלאותם ימים נחשב להמצאה של ממש. אין זה מפתיע כי הספרים ולקוחותיהם התאהבו במוצר. קרם הפרה שייב יוצר באותה תקופה רק לשימושם של אנשי מקצוע ועם הזמן הצליחה פרורסו לזכות למקום בליבם של הגברים האיטלקים.


"אנחנו עובדים עם מספרות כבר 70 שנה ובזכות העבודה והחיבור למספרות בשטח, יכולנו ללמוד ולהתפתח. היינו פתוחים לשמוע הצעות, הקשבנו, דנו עם הספרים מה הכי טוב ומה יכול לעזור להם לבצע את העבודה שלהם בצורה הטובה ביותר וכמובן שיענה על הציפיות שלהם ושל לקוחותיהם" סטפניה מארצ'לי מנהלת השיווק ונכדתו של המייסד לודביקו מארצ'לי.

בשנת 1948, פרורסו נהפכה למותג רשמי ומוכר, ובשנת 1950 לודביקו השיק את המוצר הבא שלו - סבון גילוח בשפורפרת (סבון הגילוח האהוב ביותר עד היום), אחריו הושק קצף הגילוח ובהמשך סבון גילוח בקערה, שלימים יהפכו לליין מוצרים שלם של גילוח רטוב שזו גם משימתה של החברה כיום.

"עבורי טקס הגילוח הוא רגע מאוד אינטימי שכל גבר יכול להקדיש לעצמו"אומרת סטפניה. זה מאוד קשור לזכרון רגיש מאוד בחיי האישיים... הייתי מביטה באבי מתגלח כשברקע השדרן ברדיו מכריז על החדשות היומיומיות והמקלחת הייתה מתמלאת בניחוח של אקליפטוס. אני זוכרת את שאריות הקצף הלבן, הפרצופים המצחיקים שהיה עושה שעזרו לסכין הגילוח לחתוך יותר מקרוב. הדקות האלה היו הריטואל היומי של אבי שאיתו התחיל את יומו וזה תמיד יישאר איתי"

בשנת 1968, בגיל 24, נכדו של המייסד, ששמו גם לודביקו מארצ'לי הצטרף לאביו פיארו מארצ'לי ובאותם ימים המשיכו לפתח השניים את המוצרים ולקדם את החזון של לודביקו הראשון. באותה התקופה, חברות בינלאומיות גדולות נכנסו לשוק והחלו בהפצה גדולה של מוצרים חדשים שעשו את דרכם למדפים. יחד עם זאת, בגלל הנאמנות הרבה של לקוחות פרורסו, המותג הצליח להתחרות גם בחברות הגדולות.


המעבר למפעל חדש


בשנת 1990, פרורסו העבירו את המטה המרכזי שלהם לפייסולה, פרבר מחוץ לפירנצה, כדי להתמודד בצורה הטובה ביותר עם הביקוש הגובר. לודביקו הרחיב את הייצור של החברה והחל לייצר מוצרים גם לחברות אחרות וב- 1994, בנוסף לייצור, החל גם להפיץ את הברנדים החדשים שכיום מוכרים באיטליה כ- Kaloderma, Testanera-Gliss, Erbaviva, Palette, Taft ובינהם המוכר ביותר גם בעולם המותג היוקרתי Marvis ומאז 2001 החלה להפיץ גם את Just for man.


תהליך הייצור של משחת הגילוח פרורסו

בשנת 2012 האריזות של פרורסו קיבלו עיצוב חדש ומודרני שעדיין הדגיש את המסורת והאיכות של המוצרים. בשנת 2013 עלה הקמפיין הבינלאומי הראשון של החברה שהציג עדויות של הספרים המובילים בעולם שעובדים עם מוצרי פרורסו בכמה מהמספרות המפורסמות בעולם.

אלו היו שנים מכריעות מבחינת צמיחת החברה, הגדלת המחזור וכושר הייצור. המעבדה החלה לבדוק ולפתח פורמולות חדשות המכילות מרכיבים טבעיים, טכנולוגיות פיתוח מתקדמות וחדשות הוכנסו ושידרגו את קו הייצור ובכך הצליחו לפנות לקהל צרכנים חדש.


מגוון המוצרים והמותגים של פרורסו חולקים את אותם ערכים השמים דגש על מורשת, איכות, פונקציונאליות והכי חשוב יחסי אמון עם הלקוחות.


המותג כיום


פרורסו הוא בין המותגים המובילים כיום את שוק הגילוח בעולם והראשון בייצור מוצרי גילוח קלאסיים, משחת הגילוח המרעננת, היא משחת הגילוח הנמכרת ביותר כיום באיטליה. החברה מנוהלת ע"י הנכד לודביקו ובנותיו לורה וסטפניה.

"אנחנו מייצרים מוצרי גילוח כבר למעלה מ-70 שנה ואנחנו יודעים מה חיוני לגילוח מושלם" כדי לספק את האיכות הטובה ביותר, אנו תמיד מתרגלים את מה שאנו מציגים כמפתח לגילוח המושלם, אנחנו בוחרים את המרכיבים האיכותיים ביותר ואנחנו לוקחים את הזמן. לאורך השנים, אנחנו משכללים את שיטות הייצור, למשל אנו נותנים לסבון הגילוח לנוח בין 5 ל- 10 ימי מנוחה על מנת שהמרקם שלו יהיה עשיר, צפוף ועמיד להפליא בעת השימוש, וכך למעשה אנחנו שומרים את ה-Value for money של המוצר, מספרת סטפניה הבת של לודביקו.


סטפניה מארצ'לי מספרת את הפילוסופיה של פרורסו


"פרורסו הוא מותג מדהים וכמפיצים בלעדיים של החברה בישראל אנו מחוייבים לספר את הסיפור המדהים של החברה, כבוד הוא לנו שד''ר מרצ'אלי ובנותיו העניקו לנו את הפריבילגיה לייצג את החברה הגדולה שלהם במדינת ישראל"כך מעידים הבעלים של ''גרין גרופ'' המפיצים הרשמיים והבלעדיים של המותג בישראל.


ליין המוצרים של פרורסו


הסדרה הירוקה

סדרת המוצרים הראשונה של פרורסו. הנוסחא החדשה בולטת באיכות מרכיביה, מרעננת וממריצה ומתאימה לכל סוגי הזיפים והעור. עם הניחוח הנעים של המנטול והאקליפטוס אין פלא שהסדרה הזאת היא הנמכרת ביותר בעולם.


הסדרה הלבנה

סדרת מוצרים שיוצרה במיוחד לבעלי עור רגיש ומגורה. הפורמולה המכילה תמציות תה ירוק, שיבולת שועל וניחוח עדין של סיידר תפוחים- מסייעת במניעת אדמומיות ומשאירה את העור רך ונעים.

הסדרה הכחולה

סדרה מוצרים המוקדשת לאלו הדורשים גילוח חלק וקרוב. הפורמולה המכילה אלוורה וויטמין E תספק הגנה ולחות לכל סוגי העור. הניחוח הוא שילוב מודרני של אמבר ומאסק. הסדרה הכחולה תספק גילוח נהדר לכל חובב גילוח.

הסדרה האדומה

סדרת מוצרים המיועדת לבעלי זיפים עבים וקשים. הפורמולה המיוחדת המכילה חמאת שיאה תרכך ותכין את הזיפים הסוררים ביותר לגילוח קרוב וחלק ותשאיר ניחוח עז של סאנדלאווד.

סדרת SINGLE BLADE

סדרת המוצרים החדשה ביותר שפותחה עבור ספרים מקצועיים ומציעה סדרת ניחוחות גבריים איכותיים כמו Wood and Spice ,Cypress and Vetyver, ו- Azur Lime שהפציעו לשוק עם פורמולות חדשות של מוצרים לזקן כגון: שמפו, שמן, באלם, ווקס לשפם ולזקן וסדרת ניחוחות של בשמי קולון - הדרך המושלמת להשלים את טקס הגילוח.

 

לרכישת המוצרים של פרורסו לחץ כאן

 

סיפור איטלקי יפהפה​

פרורסו נוסדה בשנת 1908 ע''י לודביקו מרשלי ומאז קובעת טרנדים בעולם הגילוח והטיפוח הגברי בכל העולם. מאז הקמת החברה ע''י המייסד עברה המסורת בחברה מאב לבנו. פרורסו התפתחה לאורך השנים יחד עם איטליה והיא אחת החברות המזוהות ביותר עם המסורת האיטלקית המגדירה איכות וניחוח אירופאי.

bottom of page