מה ההבדל בין שמן לזקן לבאלם לזקן?
top of page
לוגו של פרורסו

מה ההבדל בין שמן לזקן לבאלם לזקן?

זו שאלה שצוות שירות הלקוחות שלנו נתקל בה על בסיס יומי כמעט: בשביל מה נועד השמן? מתי עלי להשתמש בבאלם לזקן? מה ההבדל ביניהם? והאם ניתן להשתמש בהם ביחד? אז אנחנו בפרורסו החלטנו להרים את הכפפה ולתת מענה לכל אותן שאלות נפוצות ולהבין אחת ולתמיד מה ההבדל בין באלם לזקן ושמן לזקן!


שמן לזקן VS באלם לזקן


למרות שהכותרת מצביעה על איזשהו קרב נצחי עקוב מדם בין שני המוצרים עם מנצח אחד אולטימטיבי, חשבנו שכדאי להסביר לעומק מה ההבדלים בין שני המוצרים, מה התכונות של כל אחד מהם ואיך כל מוצר יכול לעזור לך לשנות את נראות ובריאות הזקן בהתאם לסוג השיער ושלב הגדילה הנוכחי שלך.


בואו נתחיל מזה שהזקן שלך צריך את שניהם! עור הפנים שלך מייצר שומן טבעי הנקרא SEBUM המופרש ע"י בלוטות החלב ותפקידו לסייע בשמירת הלחות ובריאות העור ושיער הפנים. אם ישנו חוסר ב- SEBUM עורך עשוי להיות יבש, אדום ומגרד, זכור עור פנים בריא = גידול זקן בריא, חזק ומלא. שטיפה יומיומית של הזקן שוטפת את השומנים הטבעיים המופרשים בעור ועל מנת להחזיר את ההגנה והלחות לעור ייצרו את השמן לזקן והבאלם לזקן. יתרה מזאת, עור הפנים מייצר פחות שומן טבעי מעור הקרקפת וככל שהזקן ארוך יותר ככה הוא סובל יותר מחוסר בשומן טבעי ונוטה יותר ליובש, וכתוצאה מכך הוא זקוק ליותר לחות והגנה.


גם השמן לזקן וגם הבאלם לזקן של פרורסו מלאים בויטמינים הנחוצים לגדילה בריאה של הזקן שלך. שניהם נועדו להחזיר את הלחות לעור ומעניקים הזנה עמוקה לשיערות הזקן והעור תחתיו ובכך תורמים לצמיחה בריאה של הזקן. בנוסף, שניהם מכילים מרכיבים טבעיים שתפקידם להגן על סיבי השיער, למנוע קצוות מפוצלים וצמיחה הפוכה של שיער הפנים והפחתה מידית של הגירוד המתלווה לגידול הזקן. השוני ביניהם הוא בעיקר במרקם, במרכיבים ובשלב הגדילה של הזקן.


השמן לזקן כשמו כן הוא, בעל מרקם שומני המקנה מראה מבריק, מתאים לכל סוגי העור בייחוד אם יש לך עור יבש. ככל שהזקן שלך יבש יותר, הוא צריך חומר שומני יותר. בעלי עור שומני (נטיה לחצ'קונים) מומלץ להשתמש בבאלם לזקן שהוא על בסיס מים.


בנוסף, אם אתה מתפאר בזקן ארוך, אתה כנראה נוטה יותר ליובש, חיספוס וקצוות מפוצלים, הפתרון האולטימטיבי בשבילך הוא שמן לזקן של פרורסו. ככל שהזקן


ארוך יותר ורחוק יותר מהעור ככה הוא צריך חומר שומני יותר. למה? כי עור הפנים מייצר פחות שומן טבעי מעור הקרקפת, הנחוץ לגדילה בריאה והגנה ולכן כשהזקן ארוך, הוא לא מקבל את כמות השמנים הטבעיים הנחוצה לו ולכן נוטה יותר ליובש, שבירה, קצוות מפוצלים ועוד... השמן לזקן של פרורסו מכיל קומפלקס של שמנים טבעיים כמו שמן אבוקדו, שמן מקדמיה ושמן אקליפטוס, החודרים לשכבות העמוקות של העור וככה מתחקים אחר השמנים הטבעיים והטובים של העור ומעודדים צמיחה בריאה ושומרים עליו בריא, נעים וקל לשליטה.


הבאלם לזקן של פרורסו לעומת הבאלמים הקיימים היום בשוק הנמכרים במרקם של ווקס, הוא קרמי יותר, התחושה היא פחות שומנית הנותנת מראה מט. אגב, זו הסיבה שהמזוקנים אוהבים אותו יותר בחודשי הקיץ החמים. בנוסף, הבאלם לזקן מכיל מרככים טבעיים שמנטרלים את החשמל הסטטי ובכך מסייעים בריכוך זיפים בשלבי הגדילה הראשונים ובשלבים מתקדמים יותר של צמיחה. הבאלם מתאים לכל סוגי העור, למי שרוצה מראה מט וחומר שיעזור גם בעיצוב הזקן. אם יש לך עור שומני מומלץ לך להשתמש בבאלם ופחות בחומר שומני כמו שמן לזקן.


אם רק התחלת לגדל זקן ו/או בא לך חומר שיעזור בעיצוב השוונצים, יפסיק גירודים ושלא ירגיש שומני מידי על הפנים, הבאלם לזקן של פרורסו הוא הפתרון האולטימטיבי בשבילך.

לסיכום, הבחירה בין השניים היא בעיקר העדפה. שמן לזקן מומלץ למי שיש זקן יבש מאוד, ארוך ואוהב את המראה המבריק והבריא. באלם לזקן מומלץ למי שבשלבי גדילה ראשונים, סובל מגרד או רוצה חומר מעולה שיעזור בעיצוב וריכוך הזקן ואוהב את המראה המט והטבעי. למי שיש זקן לא ארוך מידי ולא קצר מידי יכול להשתמש בשניהם, כאן זה עניין של העדפה שניהם כפי שכתבנו, מצויינים לעור הפנים, יסייעו בריכוך ועיצוב הזקן ובהפחתת גירודים ויובש ושניהם יחזירו לך את הלחות וההזנה ששיער הפנים שלך צריך בשביל לצמוח באופן בריא, במקרה הזה הבחירה היא בין מרקם שומני לבין מרקם קרמי וקליל ובין מראה מבריק לבין מראה מט.


האם אני יכול להשתמש בשמן לזקן ובבאלם לזקן ביחד?


התשובה הקצרה היא: כן !


אנחנו מקבלים פניות יומיומיות בדיוק בנושא הזה מלקוחות שהזמינו את הערכה לזקן של פרורסו ולא יודעים באיזה אופן להשתמש בשמן לזקן ובבאלם לזקן ומתי תורו של כל אחד מהם. אחת התשובות שאנחנו אוהבים לתת היא פשוט ניסוי וטעייה. לכל זקן יש צרכים אחרים, סוג שיער שונה, עור פנים שונה ובעצם כל לקוח זקוק לחליפה שתיתפר על פי מידותיו.


הבאלם לזקן והשמן לזקן של פרורסו הם מוצרים נפלאים, כל אחד לחוד ושניהם ביחד יכולים להוות שילוב מנצח. על ידי ניסוי וטעייה תוכל להגיע לשילוב המנצח שמתאים ל


ך באופן אידיאלי וייענה על צרכי הטיפוח האישיים שלך. יחד עם זאת, כתבנו מספר המלצות לשילוב נכון בין שני המוצרים:

  1. לאחר המקלחת היומית, טפטף כמות קטנה של שמן על זקנך, עסה והחדר אותו עמוק עד לשורש. מיד לאחר מכן, מרח כמות קטנה של באלם ועצב את זקנך לפי המראה הרצוי. ניתן גם להבריש אותו קלות לפיניש על ידי מברשת לזקן פרורסו.

  2. מרח שמן לזקן בבוקר ובאלם בערב או לחלופין, באלם בבוקר ושמן בערב. בימי הקיץ החמים, יש המעדיפים למרוח בבקרים את הבאלם לזקן בגלל מרקמו הקרמי ובערב את השמן לזקן. למעשה, זוהי העדפה אישית שיכולה להתאים לזקן מקורזל או מחוספס. וממש כמו הבחירה שאתה עושה מדי בוקר לפני היציאה לעבודה של איזה אפטרשייב או בושם אתה בוחר, בחר את הבאלם או השמן שאיתו תתחיל את היום ועם איזה מהם תסיים אותו.

  3. בחר באילו מהם להשתמש לפי יום, ואחרי שתבין איך שניהם מגיבים על זקנך פשוט תישאר עם המועדף עליך, או שתשלב אותם יחדיו! לפעמים הבחירה הכי קלה היא לא לבחור אלא לשלב!




סיפור איטלקי יפהפה​

פרורסו נוסדה בשנת 1908 ע''י לודביקו מרשלי ומאז קובעת טרנדים בעולם הגילוח והטיפוח הגברי בכל העולם. מאז הקמת החברה ע''י המייסד עברה המסורת בחברה מאב לבנו. פרורסו התפתחה לאורך השנים יחד עם איטליה והיא אחת החברות המזוהות ביותר עם המסורת האיטלקית המגדירה איכות וניחוח אירופאי.

bottom of page