שמן לזקן - למד איך משתמשים בשמן לזקן, באיזו תדירות ומתי | מגזין פרורסו
top of page
לוגו של פרורסו

איך משתמשים בשמן לזקן? המדריך למתחילים

במאמר נענה על השאלות:


הברבר מאסטר של פרורסו מדגים איך להשתמש בשמן לזקן


למה צריך שמן לזקן?


שמן לזקן עושה הרבה מאוד:


מחזיר את השמנים הטבעיים לעור שמתחת לזקן וככה מעודד צמיחה בריאה ומלאה יותר של הזקן

שטיפת הפנים עם שמפו, מסירה את השומן הטבעי של העור הדרוש לצמיחה בריאה של שיערות הזקן ושימוש בשמן לזקן הוא חיוני מאוד כדי להחזיר את הלחות שאבדה. בנוסף ככל שהזקן שלך ארוך ככה העור שלך צריך יותר מן השומן הטבעי אחרת הוא יתייבש וישבר.


מפסיק את הגירוד המעצבן המתלווה לגידול זקן בשבועות הראשונים

האתגר הכי גדול בגידול זקן הוא לעבור את השבועות הראשונים בשלום. אם יש משהו שעלול להסית אותך מהמטרה של גידול זקן בריא ומלא זה הגירוד המעצבן שמתלווה לצמיחת זקיקי השיער החדשים שחודרים מבעד לעור כמו סכינים חדות וגורמות לגרד מעצבן. שימוש בשמן לזקן של פרורסו או באלם של פרורסו המכילים שמן אקליפטוס יקלו על תחושת הגירוד ויפסיקו אותו מיד.


טיפול יעיל למניעת קשקשים

מה הגורם המרכזי לקשקשים בזקן? כאן נכנס שוב השומן הטבעי שהעור מייצר. עור הפנים שונה מעור הקרקפת, הזקן שלך צריך כמות שומן טבעי גדולה יותר כדי לצמוח בצורה בריאה. חוסר בשומן טבעי גורם ליובש ויובש מתמשך בזקן מוביל לקשקשים. השמן לזקן יסייע לעור להחזיר את השומן הטבעי שדרוש להזנת העור וצמיחת הזקן ויעלים את הקשקשים.


מעולה לעיצוב וסידור הזקן

ככל שהזקן ארוך יותר ככה הסיכוי למלחמת שיערות סוררות וסבכים בשיערות הזקן גדולה יותר. עם השמן לזקן הניצחון הוא שלך! השמן יעזור לך בהתמודדות מול השיערות הסוררות, יקל על פעולת הסירוק והתרת הסבכים וימנע ממך לקלל כל פעם מחדש כשתסרק את זקנך. בנוסף, לשמן יש גימור מבריק מה שיקנה לזקן שלך זוהר ומראה מלא ובריא.



האם שמן לזקן באמת גורם לשיער לצמוח מהר יותר?


מה שקובע את קצב צמיחת השיער זה בין השאר הפוטנציאל הגנטי שלך ותזונה. שמן לזקן וכל חומר אחר לא יכולים לשנות את הקצב בו שיערך צומח אלא אם כן זה תוסף תזונה שנספג בגופך, כזה שנכנס דרך הפה ולא דרך העור, יחד עם זאת כן יש לו השפעה גדולה על האופן בו שיערות הזקן שלך יגדלו, השמן מספק את התנאים הטובים ביותר לגדילת זקן מפואר ובריא כזה שתוכל להתגאות בו.


שמן לזקן אומנם לא יכול להשפיע על קצב הצמיחה אבל הוא כן חיוני לגידול זקן מלא ובריא. ברגע שהשיערה יוצאת אל אוויר העולם ומבצבצת מעל לפני העור היא זקוקה לשמן כדי להמשיך לצמוח בצורה בריאה. זקן ללא הזנה עלול להישבר ולהתייבש, ובמקרה כזה גם קצב צמיחה מהיר וגנטיקה טובה לא יוכלו לעזור לך. לא כל שמן לזקן הוא טוב עבורך ומעודד צמיחה בריאה, חשוב שתעבור על המרכיבים של השמן לפני הרכישה ובדוק שהשמן אינו מכיל מרכיבים וכימיקלים שעלולים לפגוע בו כמו סיליקונים, פרבנים, שמנים מינרליים או צבעים מלאכותיים, שיגרמו לך בדיוק את ההפך.


השמן לזקן של פרורסו הוא הפתרון המושלם לעידוד צמיחה וגדילה בריאה של הזקן. השמן עשיר בויטמינים כמו: אומגה 3 ו-6, שמן אגוזי מקדמיה, שמן אבוקדו ושמנים חיוניים נוספים המעניקים לזקן את כל התנאים שהוא צריך לצמיחה בריאה. השמן מחזיר את ההזנה שהעור שלך צריך, מרכך אותו, מחזק את סיב השיערה ומונע קצוות שיער מפוצלים. שימוש יומיומי בשמן לזקן יגרום לזקן שלך להיראות בריא ומלא ברק והוא אינו מכיל סיליקונים, פרבנים, שמנים מינרליים או צבעים מלאכותיים. בנוסף היתרון הגדול שלו שהוא מגיע בשני ריחות שיגרמו לזקן שלכם להריח מצוין. האחד בריח מתקתק לאוהבי הריחות הגבריים והמורכבים של Wood and Spice והשני בריח פרשי ורענן לאוהבי הריחות המרעננים של פירות הדר לימוניים ה- Azur Lime.


מהו הזמן הנכון להשתמש בשמן לזקן?


הזמן הנכון ביותר להשתמש בשמן לזקן הוא מיד אחרי מקלחת או שטיפת הפנים עם שמפו לזקן. הזקן שלך יהיה נקי והנקבוביות בעור יפתחו. בנוסף שטיפת הזקן עם שמפו מסירה את השמנים הטבעיים וזה הזמן להחזיר אותם. יבש את זקנך בעדינות עם מגבת אך השאר אותו לח מעט, לא מורחים שמן לזקן על זקן רטוב מידי.

כמה טיפות של שמן לזקן צריך לשים על הזקן?


מה שקובע את כמות השמן שהזקן שלך צריך הוא אורך ועובי הזקן, פשוט כמו שזה נשמע. כדי שלא תצטרך לנחש הכנו לך מדריך קצר.

  • זקן בן חודש – 3-4 טיפות

  • זקן בן חודש עד 3 חודשים – 4-6 טיפות

  • זקן בן 3 חודשים עד שנה – 6-10 טיפות

  • זקן בן מעל לשנה – 10 טיפות ומעלה

המדריך הוא הצעה, הדרך הטובה ביותר לדעת מה הכמות הנכונה לזקן שלך היא על ידי ניסוי וטעיה. תמיד התחל בקצת שמן ותוסיף לפי הצורך. שמן לא מתאדה כמו מים ויותר מידי ממנו עלול ליצור פעולה הפוכה. תאמין לי אתה לא רוצה להסתובב בחוץ עם זקן שומני מידי.


איך אני יודע שמרחתי מספיק שמן?

לזקן שלך יהיה מגע רך לאורכו ומראה מבריק אבל לא מידי.



באיזו תדירות אני צריך למרוח שמן לזקן?


תדירות השימוש בשמן לזקן היא בעיקר העדפה, המומחים מעודדים שימושי יומיומי בכדי לסייע לעור להחזיר את הלחות לעור שמתחת לזקן ובכך להגן עליו ולעודד צמיחה בריאה ומלאה. יש שממליצים למרוח את השמן גם על העור בצוואר ומסביב לזקן שכן הוא מכיל חומרים המעולים לשמירה על עור פנים בריא. יחד עם זאת ישנם גורמים נוספים שמשפיעים על תדירות השימוש בשמן לזקן שצריך לקחת אותם בחשבון:


  • אזור אקלים יבש - אם אתה חי באזור אקלים יבש, יתכן ותצטרך למרוח שמן לזקן יותר מפעם ביום.

  • מזג אוויר חורפי וקריר - במזג אוויר חורפי וקריר העור נוטה להתייבש מהר יותר ולכן נחוצה תדירות גבוהה יותר של שימוש בשמן.

  • נטיה לעור שומני - אם יש לך נטיה לעור שומני או עור מגורה עם אקנה, ימנע משימוש בשמן לזקן שעלול לעשות לך נזק במקום תועלת ועדיף שתשתמש בבאלם לזקן שהוא בעל מרקם קרמי וקליל שיתן לך את אותו אפקט חיובי כמו של השמן.


שמור על הטפטפת מפני מזהמים

יש לטפטף את מספר הטיפות הרצוי בכפות הידיים ואז למרוח ולהחדיר אותו היטב לזקן. הקפד להחזיר את הטפטפת מיד לבקבוק ואל תניח אותו על משטח אחר כי הוא עלול למשוך מזהמים.



אופן השימוש בשמן לזקן


1. טפטף את מספר הטיפות הרצוי לפי אורך ועובי הזקן לתוך כפות ידייך ופזר את השמן באופן שווה על כפות הידיים והאצבעות.

2. תחילה החדר את השמן לתוך העור שמתחת לזקן. נסה להגיע כמה שיותר עמוק לשורשי הזקן על מנת להחדיר אותו היטב לעור. פעולה זו תשמור על שורשי השיער בריאים וחזקים.

3.פזר את השמן בצורה אחידה על כל שיערות הזקן התחל מפיזור השמן על פני הזקן והצדדים ולסיום החדר את הידיים לתוך הזקן מלמטה למעלה ופזר את השמן באופן שווה.

4. לסיום הברש את שיערות הזקן עם מברשת מקצועית לזקן של פרורסו על מנת לפזר את השמן בצורה אחידה, לישר קצוות שיער סוררות ולעצב אותו כפי שתרצה.


קרדיט לתמונות: התמונות על אופן השימוש נלקחו מאתר Balding Beards



שאלות נפוצות

למה צריך שמן לזקן?

האם שמן לזקן באמת גורם לשיער לצמוח מהר יותר?

מהו הזמן הנכון להשתמש בשמן לזקן?

איך אני יודע כמה טיפות של שמן לזקן צריך למרוח?

באיזו תדירות צריך למרוח שמן לזקן?


סיפור איטלקי יפהפה​

פרורסו נוסדה בשנת 1908 ע''י לודביקו מרשלי ומאז קובעת טרנדים בעולם הגילוח והטיפוח הגברי בכל העולם. מאז הקמת החברה ע''י המייסד עברה המסורת בחברה מאב לבנו. פרורסו התפתחה לאורך השנים יחד עם איטליה והיא אחת החברות המזוהות ביותר עם המסורת האיטלקית המגדירה איכות וניחוח אירופאי.

bottom of page