טיפוח הזקן: ריכוך הזקן ב- 3 צעדים פשוטים ומהירים | מגזין פרורסו
top of page
לוגו של פרורסו

טיפוח הזקן: ריכוך הזקן ב- 3 צעדים פשוטים ומהירים

אחת השאלות שחוזרת באופן קבוע ומטרידה את הלקוחות המזוקנים שלנו היא:


''איך לרכך את הזקן''? מי רוצה זקן שמרגיש כמו צמר פלדה? לא אתה ולא הקרובים אלייך היו רוצים לקבל פריחה מחיכוך בזקן הקשה שלך.


כדי שאתה והאנשים הקרובים אליך יהיו מרוצים, צוות המומחים שלנו החליט לכתוב מאמר שהוא למעשה מדריך שיעזור לך לרכך את הזקן שלך, בו נפרוס בפניך את הטכניקות של הספרים המובילים בעולם וניתן טיפים שעובדים באמת! כאלו שישמרו על הזקן שלך רך ונעים לטווח הארוך.

גבר עם זקן מנשק בחורה. ריכוך זקן

להלן רשימת השאלות שנענה עליהם במאמר:


מה גורם לזקן להיות קשה?


כמו בכל מאמר שאנו כותבים, חשוב לנו תחילה שתבין את הגורמים לבעיה כדי שתיישם את הפתרונות שאנו מציעים מתוך הבנה של למה אתה עושה את הדברים ולא כי מישהו אמר לך.


ברגע שתבין את שורש הבעיה, הטיפול שלך יהיה יעיל יותר! ברגע שהזקן שלך יהיה רך, תדע לשמור עליו רך לתמיד.


סיבת שורש ראשונה: קצוות מפוצלים בזקן

קצוות מפוצלים זה כמו קוץ בתחת (סליחה על הביטוי). קצוות מפוצלים בזקן, זו בעיה שהרבה מזוקנים סובלים ממנה בשלב זה או אחר, במיוחד אלו שמתפארים בזקן ארוך. אחד הסימפטומים של קצוות מפוצלים הוא זקן מחוספס, שנוצר כתוצאה מקצוות שיער שהתפצלו לשניים. זה מה שגורם לזקן שלך להרגיש מגרד וקשה.


סיבת שורש שנייה: אתה לא שותה מספיק מים

שתה מספיק מים לריכוך הזקן

זקיקי השיער זקוקים למים כדי להצמיח שיער בריא וחזק. לא מספיק שתמרח חומרים על בסיס מים כדי להחזיר את ההזנה והלחות לעור. שיער הזקן שלך הוא חלק מגופך ואתה צריך לדאוג לא רק לשכבה העליונה של העור אלא גם לזקיקים הבלתי נראים לעין, שנמצאים בתוך השכבות העמוקות של העור.


חוסר בנוזלים גורם ליובש בעור, ועור יבש גורם לגירודים מעצבנים, קשקשים ולקצוות המפוצלות שעליהם דברנו בהרחבה למעלה. יובש הוא דבר גרוע מאוד לזקן שלך, אז אם אתה רוצה זקן, חזק, בריא ורך למגע, תעשה טובה - שמור על רמות הנוזלים שלך בגוף ושתה מים!


סיבת שורש שלישית: טיפוח לא נכון של הזקן

זקן מגרד, זקן יבש

אל תעשה את הטעות שהרבה מזוקנים עושים! והיא – לשטוף את הזקן עם שמפו לשיער בגלל שזה נגיש יותר במקלחת. עור הפנים שונה מעור הקרקפת, בכך שהוא מייצר פחות שומן טבעי שנחוץ כל כך לצמיחה בריאה של הזקן. שמפו לשיער מכיל חומרים חזקים כמו פארבנים וסולפטים שמטרתם להסיר את השומן הטבעי מהקרקפת, מדוע? כדי שהשיער לא יהיה שומני, דביק וייקבל נפח.


כשמדובר בעור הפנים ובזקן שלך, תאמין לנו שהדבר האחרון שאתה רוצה, זה שהשמפו יפגע בשומנים האלה. שמפו לזקן כשמו הוא, מכיל מרכיבים המיועדים לשטיפת הזקן. שמפו לזקן איכותי, לא יכיל מרכיבים שיפגעו בשומנים הטבעיים של העור שלך. שטיפת הזקן עם שמפו רגיל לשיער עלולה לגרום ליובש, לגרד ולזקן קשה.


סיבת שורש רביעית: מזג אוויר קר או מזגנים בקיץ

מזג אוויר קר מאוד או ישיבה ממושכת במזגן על דרגת טמפרטורה נמוכה יכולים להשפיע בצורה לא טובה על הזקן שלך. האוויר הקר מייבש את שיערות הזקן וכפי שאתה יודע, יובש גורם לזקן להיות מחוספס ומגרד.



3 שלבים מהירים ואפקטיביים לריכוך הזקן


אז אחרי שקראת והבנת מהם סיבות השורש שגורמות לזקן שלך להרגיש קשה ומגרד, נלמד כיצד אתה יכול לרכך את הזקן שלך ב- 3 צעדים פשוטים. כל מה שאתה צריך הוא 3 פריטים:


1. מברשת איכותית לזקן

2. שמפו לזקן

3. שמן לזקן ארוך או באלם (קרם) לזקן זיפים או קצר

שלב 1: לפני המקלחת הברש את הזקן עם מברשת איכותית לזקן


המברשת המומלצת ביותר היא מברשת מקצועית לזקן של פרורסו העשויה עץ טבעי שאינו סופח נוזלים ומשולבת זיפי חזיר וניילון מה שהופך אותה לעמידה במיוחד. ההברשה של הזקן לפני המקלחת, תסיר את תאי העור המתים המצטברים מתחת לזקן ותעלה אותם מעל לפני הזקן. ככה תוודא שנפתרת בצורה הטובה ביותר מתאי העור המתים הקלועים בין העור לזקן שעלולים לגרום ליובש וגירודים.


שלב 2: שטוף את הזקן רק עם שמפו לזקן!


כפי שכתבנו בסיבות השורש, שטיפת הזקן עם שמפו לשיער המכיל חומרים המזיקים לזקן כמו פאטלטים, סולפטים וכו', יסירו את השמנים הטובים מהזקן שלך וכתוצאה מכך תקבל זקן יבש, מגרד וקשה. זו לא דרך טובה לעזור לזקן שלך להיות רך ונעים למגע.

שים לב! לא כל שמפו לזקן יהיה טוב עבורך, בדוק שהשמפו לזקן שבחרת אינו מכיל חומרים זולים כמו SLS, פרבנים, סילקונים או סוג אחר של שמנים מינרליים שעלולים גם לפגוע בזקן שלך.


השמפו לזקן של פרורסו הוא בחירה מצויינת! השמפו מכיל רכיבים טבעיים ונקי ממרכיבים שעלולים לפגוע בזקן שלך. השמפו מכיל פורמולה ייחודית, לניקיון וחיטוי הזקן מבלי לפגוע בשומנים הטובים של העור. השמפו של פרורסו ישאיר את עורך וזקנך נקי, רך ועם ניחוח מעולה.


השמפו לזקן של PRORASO מגיע בשלושה ניחוחות לבחירה.

כל שנותר לך לעשות כעת זה לעשות מקלחת חמה, לשפוך כמות קטנה של שמפו לזקן אל כפות ידיך, להקציף היטב אל תוך הזקן עם קצות אצבעותיך ולסיום לשטוף היטב עם הרבה מים חמים ולהמשיך לשלב השלישי.



המאסטר ברבר של פרורסו מדגים איך לשטוף את הזקן עם שמפו לזקן


שלב שלישי: מרח שמן או באלם לזקן


לאחר כל שטיפה של הזקן עלייך להחזיר את השומנים הטובים של העור שנשטפו עם המים ולשמור על רמת לחות מאוזנת בעור. בשביל זה המעבדות של פרורסו פיתחו שמן ובאלם איכותיים לזקן.


מה ההבדל בין השמן לזקן לבין הבאלם לזקן של Proraso?


גם השמן וגם הבאלם לזקן של פרורסו, מכילים רכיבים טבעיים שימזגו את הקצוות המפוצלים, ימנעו את התפשטות השמנים הטבעיים וישמרו על מאזן הלחות בעור ובזקן שלך.


ההבדל בין השניים הוא ברמת הריכוך, המרקם והגימור.


באלם (קרם) לזקן Proraso:

דרגת ריכוך גבוהה מאוד - הפורמולה הייחודית שפותחה במעבדות המתקדמות של פרורסו בפירנצה, עשירה במרככים טבעיים לריכוך זיפים קשים ולכן הבאלם מצוין במיוחד לגברים עם זיפים קצרים ועוקצניים. טיפול מעולה למניעת והפסקת גרד בזקן.


מרקם קליל וקרמי – הפורמולה של הבאלם מכילה ריכוז גבוה של מים למתן לחות מוגברת לעור ולזקן, מה שהופך את המרקם לקליל וקרמי ולכן הוא החומר המועדף על המזוקנים בימי הקיץ החמים. הקפד להימנע ממריחת באלמים שומניים מאחר והמרקם החמאתי מכביד על השיער ועלול בטווח הארוך לפגוע בה.


גימור מט – המרקם הקרמי והקליל של הבאלם לזקן משאיר אפקט של מראה מט לזקן. מצוין למי שאוהב את המראה הטבעי.


משמש גם כקרם הזמנה לפנים - אנו ממליצים למרוח את הבאלם לזקן על כל עור הפנים במיוחד באזורים שעברה עליהם סכין או מכונה. הבאלם יחזיר לעור את כל ההזמנה שהוא צריך וישמור עליו בריא וצעיר. מצוין לטיפול ביובש.




שמן לזקן Proraso:


דרגת ריכוך גבוהה – כמו הבאלם, גם השמן מכיל מרככים טבעיים לריכוך הזקן ונספג יותר לאט מהבאלם ולכן מצוין למי שיש זקן ארוך.


מרקם שומני - להבדיל מהבאלם, השמן לזקן של פרורסו, נרקח במיוחד לבעלי זקנים ארוכים ומכיל תערובת עשירה יותר של תמציות שמנים החודרים לשכבות העמוקות של העור כמו שמן אגוזי מקדמיה, שמן אקליפטוס ושמן אבוקדו העשירים באומגה 3 ואומגה 6 הנחוצים לצמיחה בריאה של הזקן.


השמן לזקן של פרורסו, הוא פתרון מצוין לבעלי זקנים ארוכים. ככל שהזקן ארוך, הוא דורש מהעור ליצר יותר שומן. כשהזקן ארוך, קשה לעור לייצר את כמות השמנים הנחוצה לזקן הארוך וזאת הסיבה שזקנים ארוכים נוטים יותר ליובש וקצוות מפוצלים. השמן לזקן מעניק לזקן הארוך את כל השמנים וההזנה שהוא צריך, משקם אותו וכתוצאה מכך הזקן נשמר רך ונעים למגע. שים לב שהשמן אינו מכיל סליקונים, מרכיב סנטטי מרכך, שפוגע בשיערה.

גימור מבריק – בגלל המרקם השומני שלו, השמן משאיר אפקט מבריק ובריא.


 

טיפ חשוב מהמאסטר ברבר של PRORASO!


אם הזקן שלך באורך בינוני עד ארוך ואתה לא אוהב את המרקם השומני של השמן אבל כן צריך חומר שיזין את הזקן הארוך שלך בכל השמנים הנחוצים לו לריכוך ושליטה בקצוות הסוררים, אנו ממליצים לך לערבב את הבאלם לזקן של PRORASO עם כמה טיפות של שמן לזקן PRORASO ולמרוח על הזקן לאחר כל שטיפה של הזקן או יציאה מהבית. השילוב של שני המוצרים ביחד הוא השילוב המנצח לטיפוח וריכוך הזקן בימי הקיץ החמים. הבאלם בעל ריכוז המרככים הגבוה יחד עם קומפלקס השמנים של השמן לזקן, יעזרו לך לשלוט על הזקן באופן מושלם, המרקם יהיה נעים ופחות שומני ויספג יותר לאט וישמור עליו לאורך זמן ארוך יותר במהלך היום.

 

לקריאה מורחבת על ההבדל בין שמן לזקן לבאלם לזקן אתה מזומן לקרוא את המאמר המרחיב על הנושא.


 

למי שסובל מזקן מאוד יבש ומרדני, אנו ממליצים על הטיפול המשקם בשמן חם לזקן

 

מה זה טיפול משקם בשמן חם לזקן?


טיפול בשמן חם לזקן של פרורסו, הוא טיפול אינטנסיבי להזנה מוגברת של העור מתחת לזקן ושיקום השערה. "התרופה" לכל זקן קשה ומרדני. הפורמולה הייחודית המכילה שמנים טבעיים כמו שמן אלוורה, שמן אקליפטוס וגלצרין צמחי, מסייעת לשקם ולאלף אפילו את הזקן המרדני ביותר, מפחיתה את הקצוות המפוצלים ומעודדת צמיחה בריאה יותר של שיערות הזקן.


למעשה השמן חם לזקן הוא מסכה משקמת לזקן החודרת עמוק לשכבות של העור ומארגנת אותו מחדש.


טיפול בשמן חם, מתאים לבעלי זקנים באורך בינוני עד ארוך הנוטים יותר לקצוות מפוצלים, קשקשים, גירוד ועור מגורה ויבש. גם בעלי זקנים קצרים יותר יכולים ליהנות מהטיפול, יחד עם זאת במקרה הזה שימוש יום יומי בשמן לזקן פרורסו אמור להספיק.


את הטיפול בשמן חם תוכל לעשות אצל אחד מהספרים שלנו או לבצע זאת באופן עצמאי בבית.


איך מבצעים את הטיפול בשמן חם לזקן?

  1. קנה את הערכת טיפול בשמן חם של פרורסו, המכילה 4 בקבוקים קטנים של 17 מ"ל.

  2. השרה את הזקן עם מגבת חמה ולחה או מכשיר אדים. (לא להרטיב את הזקן). המגבת החמה תפתח את הנקבוביות של העור. ניתן לוותר על שלב המגבת החמה ולבצע את הטיפול ישר אחרי מקלחת חמה או שטיפת הפנים עם מים חמים.

  3. טבול את בקבוק השמן בקערה עם מים חמים (לא רותחים מדי) למשך שתי דקות.

  4. טפטף את תכולת הבקבוק לכפות הידיים ועסו את השמן אל תוך הזקן, מהשורשים ועד הקצוות.

  5. סרק את הזקן על מנת שהחומר יתפשט בצורה אחידה על כל הזקן.

  6. המתן 10-15 דקות ושטוף לאחר מכן את הזקן עם מים קרים. ניתן להישאר עם החומר על הזקן ולשטוף יום למחרת.

אם אתה רוצה לשמור על הזקן שלך רך ובריא אנחנו ממליצים לחזור על הטיפול אחת לשבוע או שבועיים לפי הצורך.


הברבר מאסטר של פרורסו מדגים איך להשתמש בערכת טיפול שמן חם לזקן


השורה התחתונה


הדרך לזקן רך ונעים היא פשוטה מאוד, כל מה שאתה צריך לעשות הוא לסגל לך שיגרת טיפוח יומית הכוללת מספר מרכיבים איכותיים כמו שמפו לזקן, באלם או שמן לזקן ומברשת איכותית לזקן. וכמובן לא לשכוח לשתות הרבה מים!

המוצרים המוזכרים במאמר:













סיפור איטלקי יפהפה​

פרורסו נוסדה בשנת 1908 ע''י לודביקו מרשלי ומאז קובעת טרנדים בעולם הגילוח והטיפוח הגברי בכל העולם. מאז הקמת החברה ע''י המייסד עברה המסורת בחברה מאב לבנו. פרורסו התפתחה לאורך השנים יחד עם איטליה והיא אחת החברות המזוהות ביותר עם המסורת האיטלקית המגדירה איכות וניחוח אירופאי.

bottom of page